Авторски музикални новини, снимки и репортажи за всички стилове и изпълнители

Атмос: Музиката е целият ми живот

Виктор Хари

Запознавам се с Томас (по - известен като Атмос (Atmos) минути след края на сета му в столичния парти център "4 км" и сядаме на кратка раздумка зад пулта. В продължение на дълги години скандинавецът има безброй участия по транс фестивали в различни страни, като стилово варира от скоростно до леко звучене.

Впоследствие започва да издава собствена продукция, участвайки дейно в създаването и развитието на популярната днес шведска транс сцена. В продължение на целия ни разговор пред мен се разкрива истински добронамерен и абсолютно широкоскроен човек.

Виктор Хари: Можеш ли да опишеш твоята музика?

Атмос: Ами не знам (замисля се), то е, бих казал, нещо дийп, дийп... Не бих искал всъщност да се ограничавам в някакви рамки.

Тази вечер чухме доста по-различен звук от обичайното за твоята студийна продукция. Вкара минимъл хаус звучене на моменти...

Хората лесно могат да чуят моите издания, докато тук смятам, че е по-добре да предложа по-различен подход. До каква степен точно това зависи от самото място. Стремя се да уловя атмосферата и това да бъде усетено в моя сет.

А какво точно те грабва в определени парчета, какво привлича вниманието ти?

Различно е, разбира се, но аз се стремя преди всичко да издавам авторска музика. За мен това е най-важното, такава е моята гледна точка. При това музиката е и целия ми живот. Понякога вдъхновението идва само в рамките на пет минути, както си стоя на паркинга. То е навсякъде.

Можеш ли да си сe представиш след 20 години?

А ти можеш ли да си се представиш? Ще продължаваме да харесваме това, което харесваме и сега. Представи си ни като възрастни, които гледат на реалността с меланхолия по старото време. Аз ще продължавам да правя същото, ти ще си пак ти, същият.

...музиката и тя ще е същата, така ли?

Чувството, начинът на нейното възприемане от всеки поотделно ще си остане същия. Времето е една илюзия. Седим тук сега, слушаме това. След двайсет години пак ще седим по подобен начин, правейки го със същото чувство, един вид дежа вю.

Съгласен съм. А музиката постоянно еволюира, при това с такава скорост, че не можем да знаем каква ще е тя утре. Особено в това свръхкомпресирано време, в което живеем. Ако един процес е траел стотици години, то в последния век мащабите на осъществяване са сведени до десетилетия, а на всичкото отгоре историята се повтаря, има цикличност. Античността е преродена в Ренесанса например... в този аспект, смяташ ли, че гоа транс звученето от 90-е години може да се повтори някак?

Гоа е синтезаторна музика. Натискаш клавишите и свириш. Сега се ползват компютрите, те са иззели доста функции, често всичко дори се прави на тях, но синтезаторите си съществуват, всеки може да ги използва. Ти също!

Аз, творейки, не мога да знам какво ще направя. Винаги съм се стремял да изразя и нещо свое, оригинално. В началото на кариерата си, през 1995, бях само диджей. Постепенно обаче започнах и аз да издавам, гледах на всеки 8 парчета едно да е мое. И ако може да не е по-лошо от останалите.

Значи ти първо си бил диджей, а после чак композитор. Това е характерно за транс течението - сега си давам сметка. Съвременното прогресивно звучене в Швеция представлява цяла една сцена, често колаборирате с някого. Как решаваш с кого да работиш, на кого да направиш ремикс?... чухме впечатляващи версии.

Да, ние активно си взаимодействаме и постигнахме известни успехи. Не бих направил ремикс на някое нашумяло комерсиално име обаче в никакъв случай, иначе стилът няма значение. Просто трябва да ме грабне определен мотив. Това е същността, а от кого точно произхожда, е без значение. Когато работим повече хора съвместно усещането е много разширено, без да се знае докъде можем да стигнем. Именно това е и единственото сигурно нещо в началото, когато започваме.

Ти видя тази вечер тук хората, пърформанса. Факт е че има две зали с различна музика. В по-малката е сайкъделик, а тук - на Главната сцена, сте вие с вашето по-леко звучене. Там, в Швеция, по подобен начин ли се провеждат партитата?

Чух какво пускат оттатък, сайкъделик ли го наричаш?  Всъщност, няма значение името, което му се дава. Нека ти кажа какво е сайкъделик за мен! Някои смятат, че това зависи от броя на бийтовете в минута. Няма такова нещо. Сайкъделик е способността да настроиш душата си на дадена честота, без значение каква е тя точно!

Да, в Швеция се провеждат партита по подобен начин, предлага се разнообразие. Хората там се стремят да вземат колкото може повече, защото изминават големи разстояния и нямат безброй подобни възможности. Ние сме 8 милиона.

Между другото и ние в България сме 8 милиона. По това си приличаме.

Ние сме 8 милиона население, но като територия сме една от най-големите страни в Европа, макар да не сме с толкова стара и богата история като вас. Ние сме хора с отворени умове, много обичаме да пътуваме в Европа и по света въобще. Но аз с радост видях, че българските фенове са възприемчиви. На това място няма случайно попаднали и всички резонират в общ ритъм. Аз се възползвах от предоставилата ми се възможност да експериментирам, а пък те го възприеха с готовност.



Благодаря и за музиката, и за интервюто, като ти пожелавам този положителен отглас от страна на аудиторията ни на свой ред да те е стимулирал творчески.

И аз ти благодаря!

 

 

Април ´18


ПонВтСрЧетПетСъбНед
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30