Авторски музикални новини, снимки и репортажи за всички стилове и изпълнители

Адам Байер: Не се чувствам предател на техното

Виктор Хари

Адам Байер (Adam Bayer) обещава спиращ дъха сет на последното за годината парти, организирано от "Метрополис" в 5-а палата на "Интер експо" център в София на 12 декември.

Шефът на култовия шведски техно лейбъл "Drumcode", известен с пристрастеността си към перкусиите и мощния дръм, пристига у нас за купона "Sound Fabrik" с не по-малко известната си колежка Mагда от лейбъла на Ричи Хоутин - "M_nus".

Адам е сред най-техничните диджеи зад пулта. Той отдавна се е доказал и като продуцент, превръщайки името си в институция на здравия техно звук, който разтърси света в средата на 90-е благодарение на лейбълите му.

"Drumcode" е сред стожерите на така нареченото "шведско техно".


Виктор Хари: Здравей, Адам! Какво промени у себе си като артист напоследък?

Адам Байер: Преди пет-шест години започнах да променям стила си, обръщайки се към актуалното. Днешното младо поколение е свикнало с общия комерсиален звук и даже не знае за техното от 90-е. След като и аз започнах да го пускам, ми е по–лесно отколкото преди. Пренагодих си стила, а хората изобщо не се чудят, ами си знаят какво да очакват. И то ги радва.

Мина доста време от твоя последен студиен албум “Ignition Key” (2002), планираш ли нов скоро?

Планирам миксиран диск. Иначе не ми се ангажира с цял студиен албум, това е нещо специално и трудоемко. Добре ми е да пускам по някой друг сингъл или ремикс.

Станаха 10 години откак основа и си начело на "Drumcode" – един от най–влиятелните лейбъли в историята на техното. Какво мислиш, че ще стане с технозвука?

През годините вложих доста енергия в "Drumcode". Дори в момента имам запланувани издания за следващите. Смятам да се опитам да поддържам натоварен график на издаване, тъй като по мое мнение техното, общо - взето, липсва на пазара в момента. Има добри изпълнители и искам да работя с тях. Иначе още обичам да пускам техно. То не е като преди, доста е повлияно от днешната мода, но все още си е яко. Като цяло ми се струва, че техното се завръща. В момента се вади само минимъл, който е по–лек. Предвиждам в идните две–три години още минимъл, но по–тек. Дано има влияния и от 90-е. Но не се чувствам предател на техното.



Значи мислиш, че кръгът се затваря и сега на мода отново ще дойде техното отпреди десетилетие?

Да! И както казах, трябва да се заслушаме отново в онези години – между 1995 и 1997, ранните Сърджън и Люк Слейтър… техните парчета бяха не само постоянно повтарящ се цикъл, но имаха и развиващ се фон. Това е, което ми харесва, и в днешния минимъл: пак е музика с развитие, постепенно извежда нанякъде. Актуалността му днес допринася много за популяризирането на електронната сцена като цяло. Това съживява и цяло едно поколение по–стари изпълнители, които се бяха отдръпнали от стоящата на едно място техно сцена. Те отново се завръщат, тъй като успяват да се впишат в това по–разчупено звучене. А ако на някои им липсва техното и се оплакват: идете и направете малко техно.

Каква е ситуацията в твоите три лейбъла - "Drumcode", "Truesoul" and "Mad Eye" понастоящем? Има ли нови интересни творци от Швеция или от другаде?

"Drumcode" действа на пълни обороти и вече няма да е само за издания на имена от Швеция, а за артисти от разни страни. Преди политиката ми бе да издавам само мои приятели, сега ще включвам по–широк спектър творци. Същото се отнася и за "Truesoul", само че на малко по–бързи обороти. "Mad Eye" все е в процес на разработка по–скоро. Той ще е за мен - щом реша да запиша нещо. Всъщност името му е моето, но разбъркано.

Какви са ти плановете за бъдещето - в професионален и личен план?


Ох, поостарях вече! Ще намаля партитата и ще се съсредоточа върху продуцирането. Трябва да намеря баланса и да подходя професионално. Иначе очаквам и следващите 10 години да са добри, даже по–добри!

 

Март ´17


ПонВтСрЧетПетСъбНед
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031