Маестро Теодосий Спасов се впуска в ново музикално пътешествие
Dr.Feelgroove и Moevv откриват летния сезон в Yalta. Be Bold: Let's be close
MakeКАРНАВАЛ, notwar: Молец, RDMK, 100 Кила, Васил Петров, Dolapdere Big Gang и MC Камен сред изпълнителите на феста в Габрово
"Добър вечер, джаз!" с Ангел Заберски и Биг бенда на БНР
Отличават прогресивни български артисти, публиката определя кой ще грабне наградите "Златни патета"
Трио Viva на национално турне
Теодосий Спасов, Стефан Вълдобрев и Обичайните заподозрени, Дара Екимова, Нети Добрева и Viva на SoFest Spring
Швейцария спечели 68-ото издание на "Евровизия"
Sofia Live Festival гостува на юбилейното издание на "Капана фест" в Пловдив
По-малко от месец до концерта на Corey Taylor у нас, Black Tooth и Siamese специални гости в "Арена София"
Всемогъщият оркестър Марсел Дюшан за първи път в София навръх Деня на Европа
Мария Илиева, Владимир Ампов-Графа, Део и 100 кила сред гостите в големия концерт на D2

Йълдъз Ибрахимова разпя на Разпети петък феновете в зала България


Йълдъз Ибрахимова разпя на Разпети петък феновете в зала България

5213

Зала “България” е с прекрасна акустика – това е всеизвестен факт, който бе доказан по много интересен начин по време на концерта на Йълдъз Ибрахимова снощи.

Организиран със съдействието на посолството на Турция от "София Мюзик Ентърпрайсис", той бе възможност почитателите на певицата да се запознаят с една по-различна нейна страна.

А тези, които за пръв път се срещаха с творчеството й – да поискат още и още. Различен и пълен с изненади – така го определи самата певица. Тя излезе на сцената заедно с трима музиканти от Турция, акомпаниращи й в разходката из стиловете на древността и класиката от Европа и Азия - виртуозните Хакан Токер (пиано), Тахир Айдоглу (канун) и Бългън Джаназ (ней).
 
Експериментът, често водещ до смесване на стилове в органична цялост, е нещо, достатъчно често срещано в търсенията на всеки музикант – и Йълдъз е поела по този път, черпейки от извора на турската и българска народна музика. Примата комбинира с образци на европейската класика и я допълва с някой и друг полъх от по-далечни дестинации. Началото бе дадено с „Аве Мария” на Бах-Гуно и още в този момент стана ясно, че на сцената освен ней, пиано и канун, четвърти инструмент ще е гласът на джаз дивата.

Без да се ограничава само да изпява думите, Йълдъз използваше вокала си по такъв виртуозен начин, особено преплитайки го с мистичния звук на ней, че понякога на сцената сякаш стоеше не певица, а крехка тръстика, която, под полъха на вятъра, говореше направо на човешката душа.

В продължилия над два часа концерт Йълдъз изпълни авторски пиеси, песен на азърбайджанския композитор Кулиев, джаз стандарти, съвременна композиция по ръченица от Давид Бърнев, пиеса на Пиацола и какво ли още не. Дори доказа акустиката в залата – да се върна към това – с преплитането на турска народна песен и българската „Седнало е Джоре”.

Дирижирана умело, публиката акомпанираше на певицата – и то не как да е, а на два гласа. И освен ако 80% от любителите  на музиката в залата не бяха професионални хористи, остава вариантът камерната зала да успява да улови от толкова много гласове най-ценното и да го изведе на преден план.

А може би наистина всички показаха най-доброто от себе си, в отговор на това, което даваше певицата. И топлотата на гласа й, звънкостта на екзотичните инструменти и усмихнатите на гласове на знайни и незнайни композитори, прегърнати от спояващите целостта звуци на пианото, превърнаха нейното пътешествие из музиката в среща със себе си.

В откровение.

В чиста радост – толкова подходящо случила се точно на Разпети петък.

Още от Поп


Mysound.bg
Реклама

Галерия


Judas Priest - "Invincible Shield"

Видео


Албуми


Judas Priest - "Invincible Shield"

Точно 50 години след издаването на дебютния си албум, Judas Priest доказват на света, че за рока няма възраст....

Най-четени новини


виж всички